Bilanț GastroPan 2018: sursa de inspirație a industriei de profil

Cea de-a X-a ediție a Expoziției Internaționale GastroPan a prezentat la Târgu Mureș, în perioada 19-22 aprilie 2018, o imagine completă a industriei de panificație, cofetărie și HoReCa, fiind o sursă de inspirație enormă pentru afacerile din toate domeniile sectorului:

tehnologia de producție, ambalarea, logistica, materiile prime, energia, igiena, amenajarea magazinului, gustări, cafea, marketing și vânzări. Bilanțul evenimentului reconfirmă: GastroPan este cel mai important eveniment profesional pentru afacerile de profil.

“Industria de panificație nu s-ar fi aflat astăzi la nivel de dezvoltare actual, dacă nu ar fi existat GastroPan”, a fost mesajul prin care președintele ROMPAN, Aurel Popescu, a dat startul ediției aniversare a expoziției. Liderii asociațiilor profesionale din România, Germania și Ungaria au confirmat faptul că GastroPan este evenimentul de referință a industriei de profil, în Europa de Sud-Est.

"Acest tip de expoziţii sunt foarte importante pentru că acestea prezintă trendul şi tendinţele care marchează sectorul de panificaţie în această perioadă. Prima şi cea mai importantă tendinţă pe care o observăm este cea de dezvoltare, iar aceasta am remarcat-o cel mai bine în România. Şi aceasta pentru că antreprenorii din România investesc cel mai mult în dezvoltare. Din punct de vedere al produselor, cea mai importantă tendinţă este gustul şi prospeţimea produselor, iar în ce priveşte tehnologia, tendinţa este digitalizarea şi automatizarea producţiei. Această expoziţie se pliază acestor tendinţe fiindcă produsele şi echipamentele prezentate sunt de ultimă generaţie", a spus ambasadorul UIBC - Uniunea Internaţională a Brutarilor şi Cofetarilor, Ilonka Boldizsár la ceremonia de deschidere GastroPan.

Cifre GastroPan:
  • 21.811 de profesionişti care au vizitat expoziţia;
  • 152 de expozanţi şi furnizori de talie mondială din 25 de ţări, care au avut standuri la expoziţie;
  • 19 de expozanţi care au crescut dinamica expoziţiei susţinând demonstraţii la standurile proprii;
  • 96 brutari, cofetari şi bucătari care au concurat la Concursurile GastroPan;
  • 10 asociaţii profesionale partenere, interne şi internaţionale, care au sprijinit expoziţia, chiar și prin showuri culinare live;
  • 18 de parteneri media şi zeci de reprezentanţi mass-media care au reflectat evenimentul.

3 tendințe identificate la GastroPan 2018

  • clean label - cei mai mulți furnizori de materii prime prezenți la GastroPan au prezentat produse inovatoare, ingrediente cu impact benefic asupra sănătății consumatorilor.
  • eficiență și automatizare - ușurința în utilizare, multifuncționalitatea, dimensiunile compacte și consumul redus de energie au caracterizat echipamentele expuse la eveniment.
  • apropierea de consumator - afacerile mobile, amenajarea spațiilor comerciale, dotările și mobilierul, ambalajele și opțiunile de personalizare au atras interesul vizitatorilor expoziției.
Am sărbătorit împreună 10 ani de GastroPan

Ediția aniversară GastroPan a adus numeroase premii și surprize pentru vizitatori, dar și o zonă aniversară în care au fost expuse piese artistice deosebite, realizate de cei mai talentați artiști brutari, cofetari și bucătari. Organizatorii țin să mulțumească autorilor acestor lucrări impresionante și companiilor pe care le reprezintă, pentru susținerea oferită dezvoltării expoziției în ultimii 10 ani. De asemenea, organizatorii mulțumesc pentru ani de dăruire tuturor furnizorilor și partenerilor care în ultimii 10 ani au susținut expoziția prin participare cu standuri extraordinare, demonstrații practice, precum și prin participare la Concursurile GastroPan.