GASTROPAN 2023 – ÎNTÂLNIREA DE SUCCES DINTRE EXPOZANȚI ȘI VIZITATORI

Brașov, 17-19 martie 2023 – expoziția internațională GastroPan, care s-a caracterizat prin emoții, speranțe, afaceri, legare de noi parteneriate, discuții diverse, spectacole, demonstrații – data și locul când întreaga industrie de panificație, patiserie, cofetărie, morărit, gelaterie, HoReCa s-a întâlnit într-un mediu prietenos, iar în ceea ce privește vizitatorii, au avut ocazia de a afla cele mai noi noutăți, de a gusta cele mai inovative produse și de a experimenta utilaje și echipamente de lucru moderne. 

MULTINAȚIONALITATE LA GASTROPAN – NUMĂR RECORD DE VIZITATORI STRĂINI

Cea de-a 14-a ediție a expoziției GastroPan, organizată de Boro Info Group cu redacțiile revistelor Brutarul-Cofetarul și Gastromedia și Academia de Cursuri PanGastRo a generat trei zile de cunoaștere, afaceri și networking în cadrul unui eveniment care a prezentat oferte solide și inovatoare, gata să susțină dezvoltarea ulterioară a industriilor. Un sector caracterizat printr-un dinamism enorm, inovare și tendință de export.  Un element eficient găsit concret la GastroPan: expozanți din toată Europa prezenți la standurile expoziției (Italia, Spania, Polonia, Republica Moldova, Serbia, Ungaria) la care vizitatorii străini au sosit din țară, dar și din afara țării. GastroPan 2023 a marcat astfel revenirea completă la dimensiunea sa ca principală expoziție pentru panificație, cofetărie și morărit din România și printre primele expoziții din Europa pentru sectoarele de gelaterie, ciocolaterie, cafea și HoReCa. Alături de datele numerice, mai presus de toate, satisfacția generală a expozanților și vizitatorilor este cea care i-a decretat succesul.

 

SUBIECTE FOCUS PREZENTATE LA STANDURILE EXPOZANȚILOR  

 

GastroPan 2023 a prezentat gama obișnuită de produse și subiectele focus nou introduse precum tendințele alimentare, brutăria artizanală, sănătatea și durabilitatea, precum și digitalizarea, soluțiile complete și managementul calității. Aceste subiecte evidențiază cele mai importante tendințe din industrie, combină cererea și oferta și privesc spre viitor. Tema tendințelor alimentare, de exemplu, este despre modul în care se dezvoltă cultura alimentară, ce produse noi prezintă industria globală de panificație și ce posibilități oferă ingredientele alternative. În zona brutăriei artizanale, totul se învârte în jurul meșteșugurilor tradiționale și moderne, formării profesionale și culturii. Sănătatea ocupă un prim loc al obiceiurilor alimentare: nevoiade alimente proaspete, echilibrate, variate și de înaltă calitate este, de asemenea, un aspect cheie al noilor modele de afaceri. Sustenabilitatea a fost un punct forte al expoziției, fiind un alt subiect de interes: temele au inclus utilizarea produselor regionale și sezoniere, posibilitatea folosirii ambalajelor ecologice și producția care economisește energie și resurse.

Digitalizarea, cuvânt care este folosit din ce în ce mai mult în industria de panificație cu conceptul că, toată lumea vrea să fie pregătită pentru mâine, astăzi! GastroPan a prezentat noi modalități și metode pentru industria panificației: de la optimizarea proceselor și automatizarea prin inteligența artificială până la posibilitatea de creștere a loialității clienților prin noi canale de vânzare și comunicare directă. Cu soluții digitale inteligente care folosesc inteligența artificială și învățarea automată, expozanții doresc să aducă contribuția la un viitor dovedit al industriei de panificație. Un alt accent este asupra modului în care soluțiile la cheie sunt importante pentru producție – pot crește eficiența, managementul calității și, de asemenea, durabilitatea. Soluțiile complete de la recoltare până la vânzarea alimentelor procesate au fost prezentate.

 

SOLUȚII ȘI TEHNOLOGII NOI PENTRU VIITORUL INDUSTRIEI


Înghețata artizanală nu a lipsit prezentând noi arome și gusturi: înghețată cu pasta de kefir, înghețată cu whisky, înghețată care imită gustul batoanelor Twix, înghețată Minions – combinație între bubble gum și cremă de banană, preferata copiilor. Pe lângă materiile prime de bază pentru brutării și cofetării, precum făinuri, drojdie, coloranți, ciocolată, s-au prezentat și brânzeturile maturate, obținute după rețete și tehnologii elvețiene produse din lapte din România; se deosebesc prin faptul că nu sunt maturate în folie sau ceară, se maturează în mucegai roșu formându-se o crustă naturală devenind comestibilă.


Printre inovații în produs, s-a numărat Bubble tea, produs nou vegan care se compune din biluțele din tapioca; la bază există un ceai verde sau negru, se adaugă biluțele, care se sparg în gură, și sirop de fructe; e o combinație de gusturi plăcută de tineretul de azi sau produse certificate ecologic – fără zahăr adăugat și chiar o cremă tartinabilă 100% alune de pădure ecologice fără zahăr, conservați și agenți de îngroșare; principalul avantaj îl reprezintă faptul că sunt producători ale plantațiilor de alun din țară de unde se poate monitoriza proveniența și calitatea materiei prime.


Digitalizarea a reprezentat un punct forte al expoziției observând din ce în ce mai mult că se pune accent pe inovare și digitalizare, iar vizitatorii sunt deschiși la noutate, la cunoașterea în ce constă digitalizarea, dar și de implementarea în propria afacere. S-au prezentat soluții de digitalizare în brutării – unde se gestionează de la partea de ingrediente până la partea de rețete și comenzi – partea de administrare; iar pe partea de producție se obțin cântare din brutărie și ajută ca brutarii să nu greșească dozajul ingredientelor, astfel se digitalizează totul, dispar foile și greșeala umană având un impact pozitiv pentru mediul înconjurător. Serviciile all in one pentru restaurante, cafenele, gelaterii, cofetării au fost prezentate vizitatorilor prin servicii care dezvoltă un canal propriu de vânzare prin website și aplicație de mobil; canalul de vânzare este ajutat de un modul avansat de marketing cu diferite modalități de marketing (selectare de clienți, cupoane, vouchere); iar în final, clientul poate comanda direct din aplicație astfel se ajută personalul și se reduce timpul. Nici cei care au o afacere în HoReCa nu au avut lipsă de noutăți, astfel, au avut ocazia de a cunoaște și experimenta utilajele pentru prepararea și procesarea fructelor și legumelor cu o productivitate de la 20 kg până la 150 kg/oră cu 53 tăieturi diferite. Spațiile outdoor au prezentat cele mai noi rulote comerciale atipice și copertine elegante, dar și remorcă rotundă cu toate cele necesare (gaz, apă, curent, panouri fotovoltaice, generator pe benzină silențios) existând posibilitatea de a realiza orice aplicație mobilă (gelaterie, bucătărie tradițională, grătare, sushi, paste, aprozar mobil), mai exact se poate pune orice aplicație pe roți.


Impactul asupra mediului înconjurător devine o problemă principală pentru unitățile din industria alimentară, dar tendințele globale își spun cuvântul: apar etichetele electronice care actualizează mii de etichete în doar câteva minute, schimbarea prețurilor devine un proces complet automatizat, în care erorile sunt reduse la 0 fiind rezistente în timp, având un consum energetic mic și o durată de viață a bateriei de aproximativ 10 ani. Dulapurile inteligente pentru livrare alimente, compartimentele cu funcție de încălzire și dezinfectare după folosire sau funcție de refrigerare au reprezentat un punct de oprire pentru operatorii din HoReCa.

 

BRUTĂRIA ȘI COFETĂRIA S-AU RIDICAT LA NIVEL DE ARTĂ LA CONCURSURILE GASTROPAN 2023

 

Brutarii și cofetarii s-au întrecut în cadrul Concursurilor GastroPan 2023 pentru a câștiga trofeele mult râvnite, Tortul Anului și Pâinea Anului 2023. Concursurile au avut tematici care țin cont de cerințele și preferințele consumatorilor bazate pe sustenabilitate, etichetă curată și funcționalitatea alimentelor. Tortul Anului 2023 s-a caracterizat printr-un produs fără gluten, fără adaos de zahăr, cu 9 elemente diferite, iar Pâinea Anului 2023 a fost câștigată de o pâine din făină albă combinată cu făină neagră cu 5 tipuri de semințe. Pe lângă acestea, s-au mai prezentat produse cu cremă de unt cu trandafir, cremă de unt cu lemon crud și mentă proaspătă, compot de pere obținut prin sous-vidare, produse de panificație cu maia cu semințe de in, secară, porumb, dovleac, chimen, chia, floarea-soarelui, prune uscate obținute prin tehnologia frigului. Categoria dedicată studenților și elevilor a reprezentat un succes, înscriindu- se peste 15 echipe cu produse și inovații reprezentând o rampă de lansare pentru tânăra generație. Mai jos vă prezentăm o parte din concurenți:

Joomla Gallery makes it better. Balbooa.com

Organizatorii țin să mulțumească tuturor expozanților, vizitatorilor,
asociațiilor de specialitate, concurenților, sponsorilor,
membrilor juriului și partenerilor care au susținut desfășurarea
acestui eveniment!
Felicitări concurenților pentru ingeniozitatea, talentul și profesionalismul
cu care s-au pregătit pentru această competiție!