Schimbările aduse de COVID-19 în sectorul de panificație-cofetărie

Pandemia de Coronavirus a generat un șoc nemaiîntâlnit în economia mondială, afectând milioane de afaceri și miliarde de consumatori din întreaga lume. În doar câteva săptămâni, obiceiurile de consum s-au modificat consistent, iar afacerile au trebuit să se reorganizeze rapid. Industria alimentară și implicit sectorul de panificație trebuie să se adapteze rapid la noile realități. Acțiunile preventive privind dezinfectarea sau distanțarea socială, comerțul online dar și siguranța alimentelor capătă o importanță deosebită în contextul actual.
Image
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Integer adipiscing erat eget risus sollicitudin pellentesque et non erat. Maecenas nibh dolor, malesuada et bibendum a, sagittis accumsan ipsum. Pellentesque ultrices ultrices sapien, nec tincidunt nunc posuere ut. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Nam scelerisque tristique dolor vitae tincidunt. Aenean quis massa uada mi elementum elementum. Nec sapien convallis vulputate rhoncus vel dui.

Apropierea prin distanțare, “noul normal” în panificație-cofetărie

Pandemia Covid-19 a afectat afacerile din panificație-cofetărie în mod diferit, în funcție de tipul de activitate, clientela țintă, de rețeaua comercială sau de serviciile oferite înainte de criză. Scăderea vânzărilor de produse cu valoare adăugată, în condițiile în care consumatorii au tendința de a se rezuma la produse de bază, imposibilitatea consumului în incinta locațiilor, închiderea unor magazine aflate în complexe comerciale (mall-uri), scăderea drastică a comenzilor pentru torturi în contextul anulării nunților și evenimentelor sunt câțiva din factorii care au determinat managerii de brutării și cofetării să își reorganizeze activitățile.
Image
Am încercat să identificăm câteva măsuri prin care producătorii înfruntă noul context economic și social, dincolo de condițiile impuse de autorități.

• Magazine proprii cu livrare la domiciliu | Este o soluție la scăderea vânzărilor datorate distanțării sociale și a interzicerii consumului în locații. La domiciliu pot fi livrate și produse cu valoare adăugată mai mare, precum sandvișuri, prăjituri, torturi cozonaci etc. Acest serviciu asigură și păstrarea și fidelizarea clienților existenți, care ar putea fi tentați de servicii similare oferite de concurență.

• Apropierea de client se mută în on-line | Până nu demult, brutăriile și cofetăriile urmăreau apropierea fizică de clienți prin cât mai multe magazine proprii cu un design deosebit. Acum a venit rândul unei apropieri virtuale, prin implementarea unor soluții de interacționare și comercializare on-line. Există deja multe soluții software și hardware ce pot fi adaptate diferitor modele de business.

• Metode artizanale și produse cu caracter local | Multe laboratoare de cofetărie sau producători mai mici au fost afectați mai puternic de criză. Aceștia au însă opțiunea și avantajul de a-și putea reorganiza producția rapid și la costuri reduse, dezvoltând produse preparate artizanal, din ingrediente locale, care sunt preferate de consumatori. Utilizarea maielei, ca înlocuitor al drojdiei, este un exemplu ușor de aplicat, oferind astfel consumatorilor produse de calitate ridicată.
Continuăm…

 

Text: Daniel MAIOR