Expoziția GastroPan adună de 15 ani consecutivi, producătorii, furnizorii, specialiștii din industria panificației, patiseriei, cofetăriei, HoReCa, gelateriei, ciocolateriei și morăritului, pentru a arăta cele mai noi tehnologii, soluții, materii prime și ingrediente, dar și noutățile din industrii tuturor celor interesați de a-și deschide sau moderniza propria afacere.
CURAJUL DE A ABORDA TRASEE DIFICILE
Curajul de a aborda trasee dificile se evidențiază în contextul actual. Viitorul a rămas și rămâne incert, așa cum au subliniat chiar și reprezentanții principalelor asociații și organizații de afaceri din industrie. Cu toate acestea, expoziția GastroPan oferă un anumit ghid și, prin intermediul întâlnirilor B2B între furnizori, producători și antreprenori, se creează un sprijin reciproc pentru a face față provocărilor. Industria se confruntă în prezent cu o perioadă complexă, în care accentul pe gestionarea afacerii a devenit mai pronunțat. Companiile sunt nevoite să-și evalueze cu atenție portofoliul de produse și tehnologii, să analizeze gama de produse pentru a reduce consumul de materii prime, cerințele de energie și resurse umane, și să se concentreze pe esența propriului lor domeniu. Prin urmare, la GastroPan 2024, vor fi prezentate soluții tehnologice noi și moderne, dezvoltate pentru a satisface nevoile actuale, în ceea ce privește materiile prime și echipamentele, dar și pentru a promova idei și concepte noi în domeniul produselor alimentare.
COACEREA ȘI GĂTITUL: CU SAU FĂRĂ IoT
Lux și durabilitate, noi tendințe și dinamică de consum, fără precedent a scenariilor de piață și profesioniști din ce în ce mai specializați, cum ar fi procentul de creștere a brutarilor și cofetarilor din lume. În zilele noastre, întreaga brutărie și lanțul de aprovizionare cu produse de patiserie și cofetărie, se reînnoiește constant, așa cum poate astăzi, există o semnificație cât mai mare a tehnologiei. Acest lucru demonstrează utilizarea de utilaje și echipamente flexibile, capabile de a oferi rezultate precise, consistente, făcând toată diferența. În centrul tuturor, este o reducere a consumului de timp și energie, precum și o creștere a funcționalității, care poate fi realizată prin inteligența artificială, utilă pentru controlul online al parametrilor și programelor – o tendință, cea a loT (Internet of Things), care se împerechează cu dispozitive digitale, dar destinate și a fi folosite și în brutăriile mici.
METODE ALTERNATIVE PENTRU BRUTĂRII ȘI COFETĂRII
Companiile prezintă metode de economisire a energiei și resurselor fiind un subiect destul de important și de luat în seamă – în urma creșterii prețurilor din ultima perioadă. Dar vor fi prezentate și alte metode de curățare sau igienizare, toate având la bază sustenabilitatea. Pe de o parte, reducerea consumului de energie joacă un rol important. În ediția anterioară a expoziției, s-au prezentat cuptoare care economisesc între 15-20% arătând că sustenabilitatea este, de asemenea, un criteriu de cumpărare valid pentru clienți. Consumatorii caută produse de sezon și acordă o mai mare atenție ambalajelor inovatoare, care sunt la fel de reciclabile sau reutilizabile. Pe lângă panificația industrială și artizanală, tendințele alimentare și digitalizarea, GastroPan oferă un loc pentru schimburi și soluții cu accent pe durabilitate.
CARE SUNT TENDINȚELE ALIMENTARE ALE VIITORULUI?
Ce așteptări au consumatorii pentru produsele de mâine? Alături de brutărie industrială și artizanală, digitalizare și sustenabilitate, tendințele alimentare reprezintă un subiect de interes la GastroPan, reprezentând un loc perfect pentru a descoperi tendințele care apar în întreaga lume și cum se pot aplica în propria afacere. În fiecare zi, se dezvoltă noi inovații și rețete, concepte de panificație personalizate și tehnologii creative ținând cont de nevoile consumatorilor și potențialul din industria panificației. Deoarece au avut loc multe schimbări în ultimii ani din cauza pandemiei, întrebarea cea mai mare este: ce tendințe au fost în anul 2023, dar ce tendințe vor apărea în anul 2024? Se prevăd patru teme majore de tendințe: digitalizare, orientare spre sănătate cu îngăduință, sustenabilitate și natural-organic.
Digitalizarea este o tendință deja apărută, dar care se dezvoltă rapid, inclusiv robotică și comenzi online și soluții de plată. Evoluții inovatoare au loc în special în domeniul inteligenței artificale (AI), cum ar fi roboții de coacere și noi sisteme de casă cu produse de recunoaștere. Comunicarea digitală s-a schimbat foarte mult – clienții văd ce și-ar dori să aibă online, apoi doresc să comande și să plătească cu smartphone- urile lor. O altă idee este cea fără personal, ca de exemplu, un magazin de preluare deschis 24/7: un automat unde se poate selecta direct produsele și se poate plăti fără numerar. În această lume actuală, unde totul decurge online, unitățile din industria alimentară trebuie să fie active pe rețelele de socializare, iar produsele expuse trebuie să fie „Instagramabile”. Sănătatea cu răsfăț devine o tendință din ce în ce mai așteptată de către consumatori. Sănătatea a devenit un subiect de mare interes și oamenii sunt tot mai preocupați de buna funcționare a sistemului lor digestiv și de menținerea unui intestin sănătos. De asemenea, consumatorii sunt convinși că îmbunătățirea sănătății are un impact pozitiv asupra sănătății mintale, o credință împărtășită de 79% dintre aceștia. Aceasta se traduce prin căutarea alimentelor multifuncționale prietenoase cu intestinul.
De aceea, marea majoritate a populației optează pentru o dietă mai bazată pe plante, cu mai puțină carne și pește ca parte de a fi mai sănătos. Vorbim aici de „produse bazate pe plante”. Clienții se așteaptă la mai mult vegan și alternative vegetariene. Gusturile se schimbă și ele încet, într-un fel de revoluție tăcută. Cu dietă pe bază de plante, totuși, multora le este dor de gustul original al cărnii și al altora. Subiectul de tendință al sustenabilității a devenit factorul de imagine pentru numeroase companii: conceptele durabile, regionale sau locale și echitabile au succes. În special, atributul „local” este în creștere consumatorii acordând, de asemenea, mai multă atenție durabilității și distanțelor scurte când vine vorba de ambalare. Agricultura devine din ce în ce mai folosită și cultivată în sere speciale și trimisă direct în restaurant.
SUBIECTE DE ACTUALITATE PREZENTATE LA GASTROPAN
Subiectele de actualitate arată cele mai importante tendințe din industrie, combină cererea și oferta și privesc viitorul industriei globale de panificație, cofetărie și HoReCa: care sunt nevoile pieței, ce prețuiește clientul de mâine, ce influență au tehnologia, ecologicul și evoluțiile sociale asupra industriei de panificație, cofetăriei și HoReCa și a poziționării unei companii?
BRUTĂRIE ARTIZANALĂ ȘI COFETĂRIE MODERNĂ
• Formarea practică în dezvoltare – unde meșteșugarii calificați reprezintă coloana vertebrală a inovației și motorul progresului.
• Îmbinarea tradiției cu inovația – brutăria este un domeniu în care se întrepătrund aspecte tradiționale și moderne în același timp. Învățarea de la maeștri și transmiterea experienței ocupă un loc central în procesul de formare în sectorul meșteșugăresc și în cultura noastră.
DURABILITATE
• Transparența și durabilitate – două concepte cheie deosebit de importante, atât pentru procesul de producție, cât și pentru consum, ele reprezintă caracteristici cruciale în ceea ce privește calitatea și decizia de achiziție. În industria de panificație, există o preocupare specială pentru subiecte precum utilizarea produselor regionale și de sezon, reducerea deșeurilor și risipei alimentare, opțiunile pentru ambalaje ecologice, precum și tehnologii de producție care economisesc energie și resurse.
INDUSTRIALIZARE
– fii pregătit azi pentru mâine cu utilaje și echipamente moderne!
• Industria panificației și cofetăriei deschide noi perspective pentru viitor, punând în prim-plan căi și metode inovatoare. Acestea includ optimizarea și automatizarea proceselor cu ajutorul inteligenței artificiale, dar și posibilitatea de a consolida loialitatea clienților prin intermediul noilor canale de vânzare și comunicare directă.
CALITATEA PRODUSELOR FINITE
• Competiția – a fi și a rămâne competitiv pe piață – implică producția în conformitate cu ghiduri calificate și standardele stabilite. Este crucial ca prelucrarea alimentelor să respecte, atât standardele igienice, cât și cele senzoriale stabilite prin reglementări. De asemenea, procedurile de testare și managementul calității pot fi folosite pentru a reacționa la orice abateri și pentru a identifica potențialul de îmbunătățire.
TEHNOLOGIE INFORMATICĂ
• Soluțiile IT la GastroPan reprezintă o componentă esențială în evoluția industriei de panificație, cofetărie și gastronomie. Aceste tehnologii oferă eficiență, consistență și inovație, ajutând astfel la creșterea succesului afacerilor și la satisfacerea cerințelor în continuă schimbare ale consumatorilor.
Printre soluțiile IT esențiale prezente la GastroPan, se numără: software pentru managementul afacerii, sisteme de automatizare a producției, platforme de comerț electronic, sisteme de gestionare a relației cu clienții, sisteme de gestiune a calității și siguranței alimentare, platforme de marketing digital.
ÎNTRE FĂINĂ ȘI PRODUSE DE PATISERIE DE LUX, EVOLUȚIA NU SE OPREȘTE NICIODATĂ
Tendința este aceeași, aproape peste tot. Clienții care apelează la produsele de brutărie și cofetărie caută acum un produs de calitate, fie că este pâine, pizza sau produs de patiserie. Exact din acest motiv, la următoarea ediție a expoziției GastroPan, se dorește contribuirea la răspândirea culturii calității și inovației și în lumea patiseriei la nivel internațional cu o privire directă către viitor.
Dar este și transformarea care face drum prin lumea patiseriei atingând lumea brutăriei. Aici se vorbește despre tendințele noi, precum preparate cu făinuri alternative – din cea cu aromă de turmeric fără gluten, obținându-se pizza (creată pentru persoane cu boala celiacă), până la produse preparate cu făinuri și legume precum și redescoperirea unor ingrediente, făinuri integrale măcinate cu piatră sau cele din dovleac sau spelță, folosită în rotație pentru a avea mereu la ofertă un produs diferit. Ca să nu mai vorbim despre actuala și inevitabil temă a panificației – maiaua – care este folosită și introdusă, mai nou, și în produse de patiserie.
DE CE AR V VIZITAȚI EXPOZIȚIA?
Pentru a beneficia de consultanță, transfer de cunoștințe și demonstrații. Cele mai aglomerate standuri la GastroPan sunt de obicei cele care organizează programe ce oferă vizitatorilor oportunitatea de a înțelege mai bine caracteristicile și beneficiile soluțiilor prezentate de furnizori. În cadrul acestor programe, vizitatorii vor avea posibilitatea de a interacționa cu brutari, cofetari sau bucătari talentați, vor putea testa utilajele, vor degusta produsele și vor descoperi noi surse de inspirație și tehnici de lucru.
Galerie foto
Joomla Gallery makes it better. Balbooa.com
Pentru mai multe informații și detalii privind modalitățile de participare
și promovare pregătite, contactați organizatorii pe adresa